W czasach, gdy coraz więcej osób robi zakupy w internecie, zakładanie sklepu internetowego jest właściwym posunięciem. Wiele sklepów stacjonarnych ma swoje własne odpowiedniki w Sieci. Są również takie, które posiadają wyłącznie internetową wersję. Zalet prowadzenia tego typu sklepu jest bardzo wiele. Przede wszystkim jest to mniejszy koszt. Sklep internetowy nie musi mieć tradycyjnego lokalu w dobrym miejscu, gdzie wynajem takiego sporo kosztuje. Poza tym nie wymaga zbyt dużej powierzchni magazynowej, przynajmniej w pierwszym etapie działalności. Jeśli przedmiotem handlu jest drobny asortyment, na przykład biżuteria lub artykuły GSM, to z powodzeniem wystarczy własna piwnica w domu.
Nie do przecenienia jest fakt, że pracuje się wtedy, kiedy ma się ochotę. Nie znaczy to jednak, że sklep internetowy nie wymaga ciągłej uwagi. Wymaga i to nawet więcej niż w normalnej postaci, jednak nie ma problemu, gdy niespodziewanie trzeba wziąć kilka godzin wolnego. Jednocześnie z powodzeniem można prowadzić sklep w pojedynkę. Dodatkowym plusem jest możliwość dotarcia do ogromnej liczby klientów, nie tylko tych z własnego osiedla czy miasta.
Z powodu, że w sieci panuje już spora konkurencja, warto zainwestować w pozycjonowanie własnego sklepu. Dodatkowo warto zastanowić się i znaleźć tak zwaną niszę. Będzie to asortyment, którego na rynku jest wciąż niewystarczająco.