Skąd wziąć pomysł na nazwę firmy?

Firma to ważna rzecz. Prowadzenie firmy oznacza odpowiedzialność oraz dużą ilość pracy. Nazwa firmy ma znaczenie – dobra nazwa przyciąga klientów, jest dla nich swoistym wabikiem. Zła nazwa to fatalna reklama. Jak wymyślić nazwę? Na pewno nie w pięć minut. Dobra nazwa to pierwsza promocja danej firmy. Na pewno nie warto wybierać nazw ogólnych, typu Novum, Stokrotka czy Daisy, Róża, bo są typowe, nic nikomu nie mówią. Nazwa typu Nowe Horyzonty będzie dobra dla biura podróży lub wydawnictwa. Kon-Tiki może nazywać się biuro podróży. Nieraz restauracja ma nazwę dość zaskakującą i element zaskoczenia odgrywa dużą rolę w promowaniu danej firmy.

Burza mózgów to dobra metoda

Dzięki burzy mózgów kilku osób może powstać świetna nazwa. Jest to jakiś sposób, który może się sprawdzić. Jakość nazwy jest ważna, ludziom podobają się niebanalne nazwy i to jest sposób na sukces. Kafka to znakomita nazwa dla małej kawiarni, błąd ortograficzny, który przyciąga ludzi. Nazwa powinna być krótka, przykuwać wzrok i zachęcać do kupna towaru, produktu, usługi. Niejedna osoba wie, że to połowa sukcesu. Dobra nazwa powinna przekazywać przesłanie firmy, być krótka, niebanalna, przyciągająca. Musi być unikatowa i zapadać w pamięć. Zawsze trzeba opracować pięć-sześć nazw i wybrać najlepszą spośród nich. Wyjątkowa nazwa to podstawa, gwarancja sukcesu i sposób na znalezienie rozwiązania. Musi mieć pozytywny wydźwięk. Dla klientów ważne jest to, by nazwa zapadała w pamięć i miała ładny graficzny kształt. Jakość takiego kształtu musi być dobra, a powinien go opracować profesjonalny grafik, nie osoba przypadkowa. Skojarzenia są ważne – CISCO to skrót od San Francisco. Nazwa krótka, ale mająca potencjał. Ludzie doceniają znaczenie dobrych nazw i chętnie je opracowują. LEGO po duńsku znaczy baw się dobrze i  jest to znakomite opisanie marki. Nazwa jest marką i wizytówką firmy.

Poprzedni artykułJak napisać CV?
Następny artykułMarketing szeptany – co to jest?

Powiązane wpisy

Polecane

VMware vSphere czy Red Hat Virtualization – systemy wirtualizacji...

Wirtualizacja jest rozwiązaniem coraz bardziej popularnym zarówno w małych jak i średnich przedsiębiorstwach. Cieszy...

Kody PKD, czym są? Co oznaczają?

Polska Klasyfikacja Działalności jest zbiorem kodów przyporządkowanych konkretnym rodzajom działalności. Stosuje się ją w ewidencji,...

Google Maps, do czego dokładnie służy?

Google Maps - darmowa aplikacja od światowego giganta informatyki. Nie każdy użytkownik zdaje sobie...

Samochód na firmę, co warto wiedzieć?

Kupno samochodu na firmę, to z pewnością duże ułatwienie. Jednak wiążą się z tym...

Kredyt hipoteczny, na co zwrócić uwagę?

Kredyt hipoteczny - na co zwrócić uwagę? Wybór mieszkania lub domu, który zamierzamy kupić, to...

Biznes plan, co to jest? Jak go napisać?

Biznesplan to dokument, który bardzo dokładnie opisuje nowe przedsięwzięcie, lub firmę pod kątem planów,...

Sprawdź również