Samochód na firmę, co warto wiedzieć?

Kupno samochodu na firmę, to z pewnością duże ułatwienie. Jednak wiążą się z tym również koszta. Firmowy samochód można zakupić na fakturę lub leasing. Samochód na firmę, którego wartość przekracza 10 tysięcy złotych, musi zostać wprowadzony do ewidencji środków trwałych. Kolejnym krokiem jest amortyzacja, która dzieli się na:

  • liniową (odpisy amortyzacyjne wynoszą 5 lat, przy zastosowaniu stawki 20%)
  • ze stawką indywidualną (w przypadku samochodu używanego stawka roczna wynosi 40%, a odpisy amortyzacyjne są skrócone do 2,5 roku)

Jaką metodę kupna wybrać?

Wszystko zależy przede wszystkim od budżetu, korzyści podatkowych i rodzaju firmy. Warto również spojrzeć na możliwości z perspektywy podatkowej. Kupno auta na fakturę wiąże się przede wszystkim z:

  • dużym jednorazowym wydatkiem obciążającym firmę
  • koniecznością korzystania z rozłożonych w czasie opłat amortyzacyjnych

Zakup auta osobowego w leasingu, wiąże się z:

  • większym komfortem płatności, gdyż koszta kupna są rozłożone w czasie
  • nie ma obowiązku odprowadzania opłat amortyzacyjnych, z uwagi na to, że samochód nie jest w tym wypadku częścią majątku firmy
  • wydatkami eksploatacyjnymi i opłatami leasingowymi, które trzeba ponosić z tego tytułu

Powiązane wpisy

Polecane

Meble biurowe jako wizytówka firmy

Niezależnie od tego, czy firma zatrudnia trzy, czy trzysta osób, meble biurowe są ważnym...

Wyjazd do opieki w Niemczech?

Wysoka inflacja sprawia, że nasze dochody w złotówkach warte są coraz mniej i coraz...

Jak prowadzić księgę przychodów i rozchodów?

Prowadzenie Księgi Przychodów i Rozchodów to najczęściej wybierany sposób ewidencji księgowej przez małe firmy,...

SEO Agencja – wybierz z głową!

Pozycjonowanie to najważniejsze działanie marketingowe w sieci, które w dobrych rękach potrafi zupełnie zmienić...

4 najczęstsze błędy popełniane w trakcie projektowania biur

Projektowanie biura to zadanie do którego należy podejść mając wyrazistą koncepcję układu wnętrza. Nie...

Sposoby na skuteczną promocję sklepu internetowego

Istnieje wiele sposobów promowania nowego sklepu internetowego. Z powodzeniem można wykorzystać reklamy w wyszukiwarce...

Sprawdź również